Programa divulgació i prevenció del càncer

Alguns càncers es poden evitar, i la salut en general pot millorar si s’adopten hàbits de vida saludables, tal com es recull en el Codi europeu contra el càncer. Per això, des de la FECEC, Junts contra el càncer oferim el programa de divulgació i prevenció del càncer.

prevenció del càncer

A través d’aquest programa de divulgació i prevenció del càncer , la FECEC vol conscienciar la població de la seva responsabilitat envers la pròpia salut, i de la necessitat d’adoptar estils de vida saludables per tal de prevenir el càncer i altres malalties.

Pàgina web actualitzada 31/07/2018

Aquesta iniciativa internacional pretén sensibilitzar i educar sobre el càncer, així com incidir a governs i individus d’arreu per tal que es prenguin mesures per lluitar contra la malaltia. La FECEC segueix les indicacions de la Unió Internacional contra el Càncer (UICC) per celebrar a tot Catalunya aquesta data. D’aquesta manera s’avança en la prevenció del càncer.

 

Campanya 'Posem-li pebrots al càncer' 2018

Més de 700 voluntaris d’arreu de Catalunya han participat a la quarta edició de la campanya solidària, que ha aconseguit recaptar un 11,5% més que al 2017

 “Posem-li pebrots al càncer” bat el rècord
de recaptació, arribant als 82.833 euros

  • Un total de 55.223 bosses de pebrots solidaris s’han venut a 469 establiments Condis de Catalunya al preu simbòlic de 1,5 euros
  • La recaptació íntegra de la campanya, impulsada per la Federació Catalana d’Entitats Contra el Càncer (FECEC) i Condis Supermercats, està destinada als programes de suport per malalts de càncer i les seves famílies
  • La periodista Xantal Llavina, l’actor i presentador Quim Masferrer, l’investigador Manel Esteller, el Dr. Germà Lluch, els actors Francesc Orella, Pau Poch, Candela Anton i Abel Folk i el xef Sergi Cócera, padrins de la iniciativa

 

pebrots cancer 2018

La quarta edició de la campanya solidària "Posem-li pebrots al càncer", impulsada per la Federació catalana d'Entitats contra el Càncer (FECEC) i Condis Supermercats, celebrada el 2 i 3 de febrer, ha recaptat 82.833 euros amb la venda de 55.223 bosses de pebrots solidaris, un 11,5% més que a l’anterior edició. Els fons es destinaran íntegrament als programes de suport i atenció als malalts de càncer i les seves famílies.

Més de 700 voluntaris han participat en la venda de pebrots solidaris, oferint una bossa amb dos pebrots, un vermell i un verd, al preu simbòlic de 1,5 euros. Disponibles a 469 establiments Condis de Catalunya i al súper online “Condisline.com”, els pebrots han estat aportats desinteressadament per la companyia Grupo Agroponiente.

El voluntariat prové de les pròpies entitats, així com d’una important crida a la que s’han afegit diferents ajuntaments, hospitals, institucions i empreses: La Caixa, Kern Pharma, SAGE i Universitat de Barcelona, entre d’altres. Condis també fomenta la solidaritat entre el seu personal i col·laboradors, que hi participen des dels punt de venda i des de la plataforma central.

Segons Carme Condal, vicepresidenta executiva de Condis, “contribuir a ajudar els pacients de càncer i els seus familiars per nosaltres és un gest ple de sentit. Ens fa molt feliços saber que, en aquesta edició, hem tornat a superar la xifra de bosses de pebrots venudes. Per això, volem donar les gràcies a tots els voluntaris que han fet possible, un any més, aquesta campanya. També als padrins i col·laboradors de Condis per la seva predisposició i sincera dedicació a aquesta causa”.

En paraules de Núria Casaldàliga, vocal de la Junta directiva de la FECEC i directora d’Oncolliga, “són ja 4 els anys que portem duent a terme aquesta campanya i reivindicant la necessitat d’iniciatives d’aquest tipus per ajudar a difondre la feina que realitzem des les entitats de la FECEC. Si treballem plegats per millorar la qualitat de vida dels pacients i donar suport als seus familiars aconseguirem, sense dubte, millors resultats”.

En aquesta ocasió, la campanya ha comptat, com a padrins, amb: la periodista Xantal Llavina, l’actor i presentador Quim Masferrer, l’investigador Manel Esteller, el Dr. Germà Lluch, els actors Francesc Orella, Candela Anton, Pau Poch i Abel Folk i el xef Sergi Cócera. Durant la presentació de la campanya, Sergi Cócera va preparar dues receptes solidàries amb pebrots amb l’ajuda dels actors.

Un destacat ressò a les xarxes socials

“Posem-li pebrots al càncer” ha tingut un destacat ressò a les xarxes socials, on els ciutadans han volgut compartir la seva solidaritat fent arribar les seves fotografies i vídeos amb la bossa de pebrots, tant al Facebook, Twitter i l’Instagram de Condis (@condislife) i de la FECEC (@fececfederacio), amb el hasthtag #pebrotscancer i #sumaT

A més, aquest any la iniciativa ha comptat amb el suport, a les xarxes socials, de les cantants Mónica Naranjo i Gisela, la periodista Mònica Terribas, la nedadora Gemma Mengual i els actors Bruno Oro, Roger Berruezo i Nil Cardoner, entre altres.

Des de la FECEC, volem agrair el suport dels voluntaris i les empreses que han col·laborat a fer possible aquesta campanya. Moltes gràcies a tots!

 

Pàgina web actualitzada 31/07/2018

El càncer de colon i recte és un problema de salut important a Catalunya. S’estima que es diagnostiquen anualment uns 4.000 nous casos. És el segon càncer més freqüent en les dones i el tercer en els homes, així com el més freqüent si es consideren els dos sexes junts. La incidència té una tendència d’increment anual significativa en els últims anys (3,5% anual en els homes i 2,7% en les dones). Pel que fa a la mortalitat, el càncer colorectal és la segona causa de mort per càncer tant en els homes com en les dones, amb 1.900 morts anuals.

divulgacio_cancer_colon

Els principals factors de risc, des del punt de vista de la prevenció del càncer, són la dieta (alta en greixos d’origen animal i baixa en vegetals) i l’exercici físic (vida sedentària). Les dificultats en els canvis d’estils de vida i el fet que l’efecte beneficiós potencial sigui a llarg termini planteja la necessitat de combinar-les amb altres estratègies.

Per aquest motiu, la FECEC realitza una sèrie d'activitats com:

  • Exposició sobre el Codi europeu contra el càncer
  • Taller d’alimentació i confecció de menús saludables
  • Xerrada informativa
  • Taula informativa

Pàgina web actualitzada 31/07/2018

EWAC_transparent_background

La Setmana Europea contra el Càncer (SECC) és una campanya anual de promoció de la salut i prevenció del càncer, organitzada des del 1989 per la European Cancer League (ECL). La iniciativa compta amb el suport de tots els països de la Unió Europea, que han decidit promocionar conjuntament en una mateixa data missatges continguts al Codi Europeu contra el Càncer, amb l’organització de tot tipus d’actes de conscienciació i prevenció del càncer  per a la població.
La FECEC organitza la seva celebració a Catalunya des de l’any 2004. El missatge principal se centra en fomentar un estil de vida sa i, concretament, una alimentació saludable.
Per aquest motiu, des de la FECEC, totes les campanyes s’adrecen cap a la prevenció del càncer i conscienciació de la població envers la necessitat d’adoptar un estil de vida més saludable, amb activitats i lemes que conviden a fer-ho des d’una vessant lúdica i didàctica.

Pàgina web actualitzada 31/07/2018

527_DIP_05.inddLa Federació Catalana d’Entitats contra el Càncer (FECEC) organitza anualment la Setmana Catalana de la Prevenció del Càncer (SECAPC), que aplega desenes d’activitats a tot Catalunya. L’objectiu de la convocatòria és difondre dues recomanacions bàsiques per a la prevenció del càncer, que són a l’abast de tothom. D’una banda, la ingesta diària de cinc peces de fruita i verdures, com a mínim, i, de l’altra, la realització d’exercici físic moderat en la vida diària.

Algunes de les entitats federades de lluita contra el càncer també hi participen organitzant altres actes complementaris. La importància del caràcter preventiu de la SECAPC fa que totes les activitats estiguin orientades a promocionar hàbits saludables que ajudin en la reducció del nombre de casos de càncer i, en aquest sentit, van dirigides a pares d’infants i adolescents i als responsables de decidir els menús familiars, així com també a la població en general.

SECAPC 2017

La Setmana Catalana de la Prevenció del Càncer promou estils de vida saludable entre els adolescents

Mira l'espot #menjasaimoute17:

Amb el lema “Actua contra el càncer: Menja sa i mou-te!”, la FECEC, Junts contra el Càncer, va tornar a impulsar la Setmana Catalana de la Prevenció del Càncer (SECAPC), del 29 de setembre al 8 d’octubre.

Aquesta edició de la SECAPC va anar dirigida a promoure estils de vida saludables entre la població adolescent de Catalunya per prevenir el càncer. L’objectiu de la SECAPC és fer difusió del Codi Europeu contra el Càncer on hi destaquen dues recomanacions comunes: d’una banda, la ingesta diària de cinc peces de fruita i/o verdures, com a mínim, i de l’altra, la realització de 30 minuts d’activitat física moderada , cada dia.

I és que, a Catalunya, el 18,1% de la població d’entre 10 i 17 anys pateix sobrepès i un 4,7% té obesitat. En aquest grup d'edat la prevalença de sobrepès és superior en homes (19,9%) que en dones (16,2%). Les principals causes d’aquesta problemàtica són els mals hàbits alimentaris i l’augment del sedentarisme.

És per això que, davant d’aquesta realitat, la FECEC va voler dedicar aquesta edició de la SECAPC a aquest col·lectiu. La campanya #menjasaimoute va comptar, enguany, amb el suport dels actors, Candela Antón i Marcos Franz, de la popular sèrie ‘Merlí de TV3.

Sorteig de dues càmeres Go Pro

Aquests dos actors van ser els protagonistes, enguany, de l’espot de la campanya #menjasaimoute17 en suport a la SECAPC. A l’espot també hi va participar un col·lectiu de nois de l’esplai de la Guineueta de Barcelona.

A la campanya, els dos actors van convidar la població a participar en el sorteig de dues càmeres Go Pro fent-se una foto adoptant algun hàbit saludable i compartint-la a les xarxes amb el hashtag #menjasaimoute17. El sorteig va tenir lloc el dia 10 a la seu del portal Adolescents.cat i el nom dels guanyadors es va fer públic a través de les xarxes socials.

La idea era sumar més gent sensibilitzada amb la necessitat de prevenir el càncer. L’espot es va emetre per Betevé, La Xarxa, el canal d’adolescents.cat, les pantalles del TRAM i TMB, el Canal DiR i els canals del Departament de Salut de la Generalitat.

La falca es va difondre per les emissores de ràdio de RAC1, Betevé i La Xarxa.

Més de 250 alumnes de 3er d’ESO assisteixen a La matinal #menjasaimoute17

Enguany la SECAPC inclou ‘la Matinal #menjasaimoute17’ que va tenir lloc el 4 d’octubre al Mercat de la Guineueta amb la presència de més de 250 alumnes de quatre instituts del barri de la Guineueta: l’IES Guineueta, el Centre d’Ensenyament Molina, el col·legi Jesús Maria i l’IES Oriol Martorell.

Al llarg de la matinal, es van realitzar 4 tallers. Un dirigit a conèixer les recomanacions del Codi Europeu Contra el Càncer, un altre d’alimentació saludable i dos tallers més, un de zumba i l’altre d’animal fit a càrrec de la Fundació DiR.

El popular cuiner Ismael Prados, del Campus de l’Alimentació de la UB, es va encarregar de dirigir en directe el taller d’alimentació saludable.

El presentador i co-fundador del portal Adolescents.cat, Ernest Codina, va dinamitzar l’acte i l’actriu Candela Antón també va assistir a la jornada en suport a la campanya.

Una vintena d’activitats i espectacles per tot Catalunya

A banda de la campanya #menjasaimoute17, les activitats de la SECAPC inclouïen una vintena de tallers de confecció de menús saludables i l’espectacle ‘l’Hort d’en Marçal’.

Els tallers, dirigits a un públic de totes les edats, tenien la finalitat d’oferir recursos per poder implementar les recomanacions alimentàries bàsiques per tenir una dieta sana i equilibrada. Aquesta activitat va estar impartida per nutricionistes-dietistes col·legiats.

L’espectacle infantil ‘Hort d’en Marçal’ destinat a nens d’entre 5 i 7 anys i que es representa a més d’una desena de municipis, explicava mitjançant titelles les propietats de la fruita i la verdura i va anar acompanyat d’un taller per menjar una brotxeta de fruita.

A banda d’aquestes dues iniciatives s’hi sumaven diferents esdeveniments relacionats amb l’activitat física, com la caminada de la Gent Gran a Abrera (1 d’octubre) i la Caminada Popular de Castellnou del Bages (8 d’octubre).

L’objectiu de la SECAPC és fer difusió del Codi Europeu contra el Càncer on hi destaquen dues recomanacions comunes: d’una banda, la ingesta diària de cinc peces de fruita i/o verdures, com a mínim, i de l’altra, la realització de 30 minuts d’activitat física moderada , cada dia.

Pàgina web actualitzada 31/07/2018

Campanya 2015

Les curses de cap d’any de Girona, Lleida i Sant Cugat s’han unit a la campanya nassos contra el càncer a benefici de l’entitat. Enguany la FECEC ha recaptat més de 4800 euros a benefici de l'entitat per continuar lluitant contra el càncer. 

nassos contra el càncer per sant silvestre

Recaptar fons per dedicar-los a la lluita contra el càncer i promocionar estils de vida saludables. Aquest és l’objectiu de la campanya nassos contra el càncer impulsada per la Federació Catalana d’Entitats contra el Càncer (FECEC). Una iniciativa que aprofita les ja consolidades curses de Sant Silvestre que cada any s’organitzen el 31 de desembre a Sant Cugat, Lleida i Girona coincidint amb l’acomiadament de l’any.

Aquests tres esdeveniments, a banda de ser esportius i promoure un estil de vida saludable, es converteixen en una causa solidària a benefici de la FECEC, junts contra el càncer.

Per una banda, a la Cursa de Sant Silvestre a Sant Cugat del Vallès, que arriba ja a la 17ena edició després del l’èxit de l’any passat, la FECEC, junts contra el càncer, estarà present en un estand de la Fira del Corredor, al pavelló d’esports de Sant Cugat, venent xapes el 30 i 31 de desembre. La recaptació de les quals anirà a benefici de l’entitat.

Per una altra banda, la 11ena edició de la Cursa de Sant Silvestre a Girona i la 22ena edició de la Sant Silvestre de Lleida també tindran un marcat perfil solidari, ja que un euro de cada inscripció es destinarà a la campanya nassos contra el càncer per continuar lluitant contra aquesta malaltia i promoure estils de vida saludables. Les persones que s’inscriguin a la cursa rebran una xapa de la campanya i des de l’organització s’emplaça a que tots els corredors i corredores que la portin durant l’esdeveniment.

La FECEC, junts contra el càncer, convida tothom a mostrar la seva solidaritat amb la lluita contra el càncer, i fer un donatiu per a la campanya nassos contra el càncer entrant en aquest enllaç.

Aquí podeu veure l'àlbum de fotos de la campanya. 

.

 

 

 

Pàgina web actualitzada 31/07/2018

«JO TAMBÉ MENJO FRUITA»


És una acció divulgativa i preventiva per conscienciar a la població de la importància de la ingesta de fruita per gaudir d’un estil de vida saludable i contribuir a la prevenció del càncer.
Adreçada a nens i nenes de cinc anys i als seus pares, es realitza a les escoles i als municipis.

Objectius
:

  1. Donar a conèixer el Codi Europeu contra el Càncer, un estil de vida saludable
  2. Conscienciar les famílies de la importància d’una alimentació sana per gaudir d’una vida saludable i fomentar hàbits per a la prevenció del càncer
  3. Sensibilitzar les famílies de la necessitat de menjar diàriament i de forma variada fruita i verdura
  4. Donar consells simples sobre com fer-ho
  5. Explicar als infants per què és important menjar fruita diàriament i de forma variada
  6. Deixar que els nens i nenes experimentin amb la fruita, la manipulin i la tastin
  7. Promoure un estil de vida saludable

Si hi esteu interessats, poseu-vos en contacte amb [email protected]

«EMPASTIFA'T»


És una acció divulgativa i preventiva per conscienciar la població de la importància de protegir-nos del sol per a la prevenció del càncer.
Adreçada a nens i nenes de primer cicle de primària i als seus pares, es realitza a les escoles.

Objectius:

  1. Donar a conèixer el Codi Europeu contra el Càncer, un estil de vida saludable
  2. Conscienciar els nens de la importància del sol per una vida saludable
  3. Sensibilitzar les famílies de la necessitat de protegir-se del sol diàriament
  4. Donar consells simples sobre com fer-ho
  5. Explicar als infants per què és important protegir-se del sol cada dia
  6. Promoure un estil de vida saludable

Si hi esteu interessats, poseu-vos en contacte amb [email protected]

Pàgina web actualitzada 31/07/2018

Un dia per parlar:
El Fòrum FECEC és una jornada per als professionals que treballen en l’àmbit oncològic, malalts i familiars, l’objectiu de la qual és crear un espai de diàleg per debatre sobre els diferents aspectes de la realitat actual del càncer. Des de l’any 2006 fins al 2012 s’ha convocat anualment, i s’han tractat temes com:

La-psicooncologia-en-el-tractament-interdisciplinari-del-pacient-oncològic

La psicooncologia en el tractament interdisciplinari del pacient oncològic

la_realitat_del_cancer

La realitat del càncer: conversant amb els protagonistes

Pràctiques-per-fer-un-salt-qualitatiu-en-l’atenció-dels-pacients-amb-càncer

Pràctiques per fer un salt qualitatiu en l’atenció dels pacients amb càncer

Dolor-i-càncer-realitat-i-control

Dolor i càncer: realitat i control

Els-equips-PADES-a-Catalunya,-reptes-de-futur

Els equips PADES a Catalunya, reptes de futur

Medicina-de-família-i-malalts-amb-càncer

Medicina de família i malalts amb càncer

Supervivents-i-malaltia-crònica

Supervivents i malaltia crònica

Pàgina web actualitzada 31/07/2018

FOTOS


VIDEO