La darrera actualització dels estatuts de la FECEC, Junts contra el càncer, és de l'11 de desembre de 2013. Els punts més destacats són:
Capítol II. Els membres de la Federació, els seus drets i les seves obligacions
Poden formar part de la Federació totes aquelles persones jurídiques que, sense afany de lucre, tinguin per objectiu la lluita contra el càncer, el seu àmbit d’actuació inclogui una part o la totalitat del territori català i estigui inscrita com a tal en el corresponent Registre de la Generalitat de Catalunya.
Capítol III. L'Assemblea General
L'Assemblea General és l'òrgan sobirà de la Federació; els seus membres en formen part per dret propi i irrenunciable.
L'Assemblea General es reuneix en sessió ordinària com a mínim un cop l'any, dins dels mesos compresos entre gener i juny, ambdós inclusivament. En les reunions de l'Assemblea General, correspon un vot a cada entitat federada.
Els acords es prenen per majoria simple de vots de les entitats federades presents o representades.
Capítol IV. La Junta Directiva
La Junta Directiva regeix, administra i representa la Federació. Componen aquest òrgan el president/a, el vicepresident/a, el secretari/ària, el tresorer/a i els/les vocals, càrrecs que han de ser exercits per persones diferents
L'elecció dels membres de la Junta Directiva es fa per votació de l'Assemblea General. Cada entitat federada proposarà, com a màxim, dos representants seus per formar-ne part. Les persones elegides entren en funcions després d'haver acceptat el càrrec.
Els membres de la Junta Directiva exerceixen el càrrec durant un període de cinc anys, sense perjudici que puguin ser reelegits.
Capítol V. La presidència i la vicepresidència
El president dirigeix i representa legalment la Federació, per delegació de l'Assemblea General i de la Junta Directiva.
El president/a és substituït, en cas d'absència o malaltia, pel vicepresident/a —si n’hi ha— o el/la vocal de més edat de la Junta, per aquest ordre
Capítol VI. La tresoreria i la secretaria
El tresorer/a té com a funció la custòdia i el control dels recursos de la Federació, com també l'elaboració del pressupost, el balanç i la liquidació de comptes. Porta un llibre de caixa. Signa els rebuts de quotes i altres documents de tresoreria
El secretari/ària ha de custodiar la documentació de la Federació, aixecar, redactar i signar les actes de les reunions de l'Assemblea General i la Junta Directiva, redactar i autoritzar els certificats que calgui lliurar, i també portar el llibre de registre d’entitats federades i comunicar al Registre qualsevol canvi o modificació dels estatut.
Aquests són els estatus de la Federació. Pots descarregar-te’ls aquí.
Pàgina web actualitzada 07/08/2020