Una cançó amb coreografia ensenya als escolars de Roses la importància de protegir-se del sol


Data: 15 de juny de 2017

Cada any, quan arriba el mes de juny, el bon temps i el sol calenta el suficient per fer els primers banys a la platja, la Fundació Roses Contra el Càncer, s’implica en conscienciar a la societat sobre la necessitat de protegir-se de la radiació solar.

Els escolars del Montserrat Vayreda participant a la campanya de la Fundació Roses Contra el Càncer

Els escolars del Montserrat Vayreda participant a la campanya de la Fundació Roses Contra el Càncer

Anys anteriors ho va fer “en col·laboració amb els laboratoris ISDIN, que ens donava mostres gratuïtes de crema solar que nosaltres repartíem entre els ciutadans”, però, en constatar que “el missatge, potser, no arribava prou clar als nens i nenes, que és el que ens interessava”, enguany “hem optat per fer una activitat diferent”, ha explicat la psicòloga de la Fundació Roses Contra el Càncer, Mercè Homs.

I aquesta activitat diferent ha consistit en anar a totes les escoles de Roses, la Jaume Vicens Vives, Els Grecs, el Narcís Monturiol, el Centre Escolar Empordà i el Montserrat Vayreda, per aquest ordre, per ensenyar als escolars, des de P3 (tres anys) fins als de sisè (12-13 anys), els bons hàbits per protegir-se del sol.

I ho van fer “mitjançant una cançó composada per Madame Mustash”, que acompanyada “d’una coreografia difonem millor el missatge entre els alumnes sobre la importància de protegir-se del sol, el qual és molt beneficiós per a moltes coses, però també pot tenir molts efectes negatius que pot comportar a la llarga malalties com el càncer de pell”, ha afirmat Homs.

Així que durant dos dilluns consecutius voluntàries i voluntaris de la Fundació han cantat i ballat difonen el missatge que per protegir-nos del sol ens hem de posar un barret, samarreta, ulleres de sol, no exposar-se a l’astre rei quan més calenta i, sobretot, sobretot, posar-se crema de protecció solar.

I ho van fer al segment de població més jove perquè “des de ben petits és quan el missatge ha de començar a calar, i perquè, a més, els després ho expliquen als seus pares, que tampoc està de més fer-les un recordatori per a protegir-se del sol”, ha significat la psicòloga.

En total, el missatge d’aquesta campanya de protecció solar s’ha difós entre uns 2.000 escolars.

Autor: Vila de Roses (12/06/2017)
TORNAR